Hi there! You are currently browsing as a guest. Why not create an account? Then you get less ads, can thank creators, post feedback, keep a list of your favourites, and more!
Field Researcher
Original Poster
#1 Old 7th Feb 2009 at 2:12 PM Last edited by Eloissa : 9th Feb 2009 at 3:49 PM.
Sims 3, vertaling van Parsimonious (deel 3)
Parsimonious presents The Sims 3 Review by our resident artist, Kate, who attended the Sims 3 Creator's Camp hosted by Maxis January 2009.

Thank you, Kate, for this extended Review, You are the only one, who is so open about your opinion at this Camp.


Thanks again

Eloissa

-------------------------------------------------------------------


This Post is a translation from English into the Dutch language.
You can read this review at Parsimonious


Deel 1/ Part 1
Deel 2/ Part 2

======================================================


Creeër een Stijl

- De hexuitdraai, het palet en de kleur

- Het maakt niet uit in welke kleur,
Maar wat zijn de kosten?

- Muren & vloeren, geen Homecrafter meer voor Sims 3
Zijn er genoeg opties?

- Het proces van het Ontwerpen met Creëer-een-Stijl
Voor- en nadelen

======================================================

Communistische Idealen van het Ontwerp: Allen even Slecht voor iedereen!

Één van de primaire eigenschappen die Maxis in Sims 3 wilde brengen, was de optie voor spelers om hun Sims en kleding gemakkelijk om te ontwerpen zonder te veel poespas. Dit wordt keurig verwezenlijkt op basisniveau door de wijze van de Creëer-Een-Stijl, die het spelers toestaat om vooraf ingestelde patronen te kiezen die zij op vrijwel alles kunnen toepassen. Elk ontwerp kan op 3 verschillende manieren worden gemaakt.

- Kleuren vooraf in te stellen
Er is een waaier met diverse kleuren waar je op kunt klikken.
- Door middel van een kleur te kiezen van een Kleurenwiel
- Of door in een RGB code in te typen

Sommige opties van het Creëer-en-stijl omvatten ook een optie van de hexuitdraaicode waardoor de hexuitdraaiwaarde van een kleur kan worden ingevoerd (dit kan voor alle dingen, maar bestaat nu alleen voor Bouwstijl/kopen). De rest komt nog. Dit nieuwe systeem is hoogst voordelig voor spelers die hun kleuren en ontwerpen willen kiezen zonder dat het veel tijd en inspanning kost.

De vooraf ingestelde kleur en patrooncombinaties kunnen snel op de Sims 3 site worden bewaard en gedeeld worden met anderen. Het systeem is, althans (naar mijn mening), niet zonder nadelen! Er is momenteel geen optie om nieuwe patronen in te voeren zodat de spelers en de designers het slechts met deze selectie moeten doen die door Maxis worden verstrekt. Er waren een hoop designers en bouwers aanwezig tijdens dit evenement (velen van ons hoopten dat zij er waren), en we waren het met elkaar eens dat de patronen ietwat oubollig waren. Velen van ons zijn van mening dat zowel designers, bouwers en spelers, met een beperkt aantal keuzes, snel gefrustreerd zullen worden. Ik vernam ook dat ze niet echt van goede kwaliteit waren en sommigen zelfs onbruikbaar.

Citroengroen, Oranje met koeienprint? Wie...?

In sommige opzichten is het meubilair de grote winnaar wanneer het over de wijze van Creëer-een-Stijl gaat. Ten eerste omdat het bij elkaar passende meubilair nooit in de vorige titels is gesteund, maar ook omdat je de meubels helemaal kunt aanpassen aan je eigen stijl, i.p.v. 2 of 3 keuze opties in Sims 2. Met een snelle blik op het Creëerscherm, moet dit een echte tijdsbespaarder worden, maar de resultaten zijn niet echt bevredigend. De meubels worden behandeld op de zelfde oppervlakken. Ikzelf ben er niet zeker van of er iemand is die houdt van een badkuip met koeienprint. Toch is het goede vooruitgang wat betreft de eerdere versies. Sommigen zullen het ongetwijfeld .... niet met mij eens zijn

Over smaak valt niet te twisten, de grootste verliezers in dit geval zijn de behangsoorten en kleding. Was het in Sims2 mogelijk om je eigen smaak te creëren, dat is in Sims3 niet het geval. Ontwerpers van kleding kunnen niet zo maar alles meer toevoegen wat men wil. Momenteel is er (nog) geen opties om de kledingstukken te verfraaien met knopen, bont, kant etc. Maar meer hierover in het hoofdstuk Creëer-een-Sim!

Homecrafter

Ik kan je alvast verzekeren dat deze er niet komen zal, om nieuwe muren en vloeren te maken. Sims 3 presenteert een radicale nieuwe benadering van dit aspect voor de verwezenlijking van CC, 1 waarvan ik niet overtuigd ben dat ontwerpers en spelers noodzakelijk gaan nemen.

In plaats van het toestaan van de vrije toepassing van welke muurtextuur dan ook, verstrekt het spel een grote selectie van behang, patronen en kleuren die je kan creëren via het Creëer-je-Stijl scherm. (Ik zal later een leerprogramma posten, omdat het proces niet intuïtief is)
Maxis heeft zonder enige twijfel heel wat flexibiliteit verstrekt, er zijn heel wat patronen om uit te kiezen. Er zijn er veel verschillende basistegelstijlen, muren met borders enz., maar elk van deze patronen zijn in zeer traditionele stijl die veel meer organische ontwerpen uitsluit. Zoals met alle andere punten, past de creëer-een-Stijl het herhalen van een patroon over een bepaald gebied toe, waarvan de spelers en ontwerpers die graag specifiek 1 enkel motief op hun muren willen, hiervan is geen sprake meer.

De vloeren komen er heel wat minder af, behalve dat er verschillende maten zijn, ze kunnen op elk gewenst patroon en kleuren ingesteld worden. Hoewel het gebrek aan CC onvermijdelijk vele spelers zullen ergeren (laten we eerlijk zijn, brengen we de meeste tijd ons gezichtsveld op de vloer door dan op het behang) Je kunt minder doen met de vloeren dan met de muren.

Het modieuze Tijdschrift van het Decor van het Huis zegt „Dank maar Geen Dank“ aan uw Sims

De Creëer-een-Stijl verstrekt flexibiliteit voor alle spelers om hun omgeving te kleuren zonder dat het enige ervaring behoeft of dat men uren moet zoeken op internet voor een "leuke bank in het groen, want ik vindt die paarse maar niks" of iets dergelijks. Iedereen kan zijn eigen kleuren met weinig inspanning toepassen en zij zijn gemakkelijk om van één punt aan een andere over te brengen. Als deze toepassing al had bestaan in Sims2 tesamen met het invoeren met CC, dan zou het een grote stap vooruitgang zijn, maar helaas.. dat is het niet. Eigenlijk vindt ik het nogal teleurstellend. Feitelijk werd ik me al snel bewust dat dit proces langer zou duren dan als met Sims2. Met het Creëer-een Stijl kan snel op andere dingen in het huis worden toegepast, maar dit bespaart slechts wat tijd als je genoegen neemt dat het steeds weer opduikt waar dan ook in je huis. Het idee "alles-in-een-kleur in je huis" is van de vorige eeuw, om dit te vermijden kost het heel wat meer tijd om aan de slag te gaan met Photoshop en SimPE, er zijn maar weinig spelers die hun eigen spullen maken. Ze vinden het leuker om alle stijlen te gebruiken dan 1 enkele. Dat zal vanwege weinig opties niet meer mogelijk zijn.

Een deel van dit probleem is de manier waarop de catalogus wordt georganiseerd. Je kunt ze selecteren en dan je stijl creëren, maar de manier hoe de catalogus in elkaar zit, laat te wensen over. Elk catalogus rolt horizontaal naar beneden, heeft grote pictogrammen, dus je ziet er maar 3 tegelijkertijd. Het maakt het spel traag. Dit was beter geregeld in Sims2 en zelfs in Sims1.

Zelfde liedje

Er is al een aantal keer gevraagd aan mij of er ook ruimte was om nieuwe dingen te creëren. Daarover heb ik in het hoofdstuk Andere Kwesties meer tekst en uitleg.

Misschien zeg ik het in overvloed, We zullen geen steun krijgen van Maxis voor nieuwe ontwerpen, dit zal ongetwijfeld een zwaardere taak zijn dan voor ontwerpen introduceren bij Sims 2 ( Dit duurde alleen maar 4 jaar keihard worstelen voor mij, kan ik met gepaste trots zeggen. Het is geen picknic!)

======================================================



Als het spel is uitgebracht kunnen er dingen anders zijn dan beschreven

======================================================

Quote:
~~Simmies...... All around the world~~
Do you like more to see??:)Look here!
Please do not upload any of my stuff to other websites without my permission. Thank you!

 
Back to top